Δευτέρα, 24 Οκτωβρίου 2016

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.


Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΡΙΖΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑΣ 

Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Η Διαμαντοπούλου τώρα δικαιώνεται.
Ο λαλίστατος ΣΥΡΙΖΑ εναντίον της Διαμαντοπούλου και του ΠΑΣΟΚ για τις αλλαγές στην παιδεία επί κυβερνήσεως Παπανδρέου Γιωργάκη, όταν ήταν στην αντιπολίτευση, τώρα εφαρμόζει εξ ολοκλήρου και δυστυχώς με χειρότερο τρόπο από την Διαμαντοπούλου, την μεταρρύθμιση της.

Ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου. Αυτός πλέον είναι ο ουσιαστικός στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, εφαρμόζοντας το μοντέλο του International Baccalaureate (I.B.) που πρότεινε η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου, όπως επίσης και η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ όσο υπάρχει κλειστός αριθμός θέσεων στις σχολές. Για το εξεταστικό σύστημα, ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την εισαγωγή σε σχολή και όχι σε τμήματα, ενώ οι υποψήφιοι θα έχουν δυνατότητα να δώσουν εξετάσεις περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα. Οι μαθητές της επόμενης Α΄ Λυκείου, δηλαδή του σχολικού έτους 2017-2018, θα είναι οι πρώτοι που θα «δοκιμάσουν» το νέο εξεταστικό σύστημα το 2020.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδα «Καθημερινή», ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα σειρά άτυπων επαφών με τους εκπροσώπους των κομμάτων. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ευελπιστεί να λύσει τον γόρδιο δεσμό της αναβάθμισης του Λυκείου και του νέου εξεταστικού με σύνθεση των προτάσεων που ήδη έχουν κατατεθεί. Θα επιδιωχθεί, επίσης, η συναίνεση ώστε να είναι η τελευταία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης. Μεταπολιτευτικά έχουν γίνει περίπου 15 μερικές ή ριζικές αλλαγές στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. _



Με βάση τα κοινά σημεία των προτάσεων, η συζήτηση θα επικεντρωθεί στα εξής τέσσερα πεδία:
• Αναβάθμιση του Λυκείου: Προκρίνεται η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, στα πρότυπα του I.B, οι οποίες «τώρα γίνονται στο φροντιστήριο» όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης, εννοώντας ότι οι μαθητές ενδιαφέρονται μόνο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.
• Διαδικασία εξετάσεων: Ολες οι θέσεις συγκλίνουν στο ότι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα (όπως τώρα) και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Η μόνη αλλαγή είναι ότι προτείνεται οι υποψήφιοι να δίνουν πολλές φορές εξετάσεις (είχε προταθεί από το πόρισμα Μπαμπινιώτη).
• Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα (πλην, βεβαίως, των μονοτμηματικών σχολών όπως συμβαίνει στο ΕΜΠ). Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν. Επίσης, οι φοιτητές θα μπορούν να «χτίζουν» το πτυχίο τους παρακολουθώντας μαθήματα επιλογής από όλα τα τμήματα της σχολής. Ετσι, το τμήμα θα διατηρηθεί ως πυρήνας του ΑΕΙ. Με την πρόταση αυτή, βέβαια, αλλάζει άρδην η σημερινή δομή του μηχανογραφικού δελτίου.
• Αριθμός θέσεων ανά σχολή: Σήμερα, τα ΑΕΙ έχουν λόγο στον καθορισμό τους. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αυθαιρετήσει, καθώς έχει τον τελικό λόγο.
via ekdosi.com All rights reserved by sainis.gr

Εφαρμόζεται αυτούσιο το μοντέλο του International Baccalaureate (I.B.) που πρότεινε η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...