Σάββατο, 8 Οκτωβρίου 2016

10 πράγματα που μας δίδαξε η Apple για το marketing

Η Apple εν έτη 2016 είναι μια εταιρία κολοσσός που χαρακτηρίζεται ως κορυφαία στο είδος της. Ένα πράγμα, όμως, που ίσως να μην ξέρεις γι’ αυτήν είναι ότι κάποια στιγμή στην πορεία της βρέθηκε κοντά στην πτώχευση. Όταν, όμως, το όνομά της συνδέθηκε με τις εξαιρετικές ικανότητες marketing του Steve Jobs, αυτή η δυσάρεστη εξέλιξη έγινε παρελθόν.


Τώρα πια, όπως όλοι μας έτσι και εσύ μπορείς να θαυμάσεις την επιτυχημένη άνοδο της εταιρίας και να παραδειγματιστείς από τις αλάνθαστες στρατηγικές που ακολουθεί στον τομέα του marketing. Το μόνο που μένει να κάνεις είναι να τις δεις σαν προσωπικά μαθήματα και να τα εφαρμόσεις και στη δική σου επιχείρηση.

1. Απλότητα

Οι περίπλοκες καμπάνιες δεν στέλνουν ξεκάθαρα μηνύματα στον πελάτη και τον αποπροσανατολίζουν. Και αυτό, η Apple έδειξε να το αντιλαμβάνεται καλύτερα από τον καθένα. Επομένως, ανάμεσα στους χρυσούς κανόνες του marketing συγκαταλέγεται και η απλότητα των λεγομένων.
Πράγμα που σημαίνει ότι η προσφορά σου πρέπει να γίνεται άμεσα αντιληπτή από το κοινό και να δίνει τις βασικές πληροφορίες για τα προϊόντα σου.

2. Τοποθέτηση προϊόντων

Και φυσικά, δεν εννοώ να βάλεις τα προϊόντα σου αποκλειστικά σε τηλεοπτική διαφήμιση, ραδιοφωνικά σποτ και τα λοιπά. Είναι και αυτή, βέβαια, μια συνηθισμένη τακτική αλλά λίγο δαπανηρή και δεν συμφέρει. Μπορείς, όμως, εύκολα να συνδέσεις τα προϊόντα σου με «γνωστά» πρόσωπα για να αυξήσεις τις πωλήσεις σου.
Άλλωστε, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκεί μια και μόνο φωτογραφία κάποιου διάσημου προσώπου με το σήμα της εταιρίας σου και μέσα σε λίγα λεπτά θα σε ακολουθήσουν όλοι οι θαυμαστές του.

3. Αξιολόγηση

Ζήτα από τους πελάτες να σου πούνε τη γνώμη τους για τις παροχές και τις υπηρεσίες σου. Για να έχεις, όμως, τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα κάνε το μεθοδευμένα. Δώσε τους, για παράδειγμα, ένα κίνητρο για να αξιολογήσουν την ποιότητα των προϊόντων σου, δελεάζοντας τους με μια δωρεάν δοκιμή.
Έτσι, θα τους προδιαθέσεις θετικά και θα αφήσουν μια καλή εντύπωση στην αξιολόγηση. Και μετά θα μπορέσεις να κοινοποιήσεις τα αποτελέσματα στα κοινωνικά δίκτυα για να αποκτήσεις μεγαλύτερη απήχηση.

4. Εστίαση στην ποιότητα

Οι παροχές σου θα πρέπει να είναι συνώνυμες με την ποιότητα. Και αυτό, γιατί η αξία είναι εκείνη που καθορίζει την τιμή. Μπορεί στην αγορά να υπάρχουν σκαμπανεβάσματα με τις εφήμερες προσφορές, εσύ όμως για να κρατήσεις σταθερό το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα θα πρέπει να προβάλλεις την υψηλή ποιότητα των προϊόντων σου, η οποία δεν σου επιτρέπει «ψαλίδι» στην τιμή. _



5. Προβολή του brand

H εταιρική σου ταυτότητα πρέπει να είναι παντού παρούσα. Βλέποντας οι πελάτες τη μάρκα που επέλεξαν σε διάφορα σημεία επιβεβαιώνονται για την επιλογή τους. Ένα ενημερωτικό stand, στο κέντρο της πόλης, μια μακέτα σε κεντρική οδό, ακόμη και ένα διαφημιστικό φυλλάδιο θα αυξήσει τους οπαδούς σου γύρω από το εμπορικό σου σήμα και θα σε καθιερώσει στις προτιμήσεις του κοινού.

6. Δημιουργία εμπειρίας

Η εμπειρία που θα βιώσει ο πελάτης σου, κατά την εξυπηρέτηση και την επιλογή των προϊόντων σου είναι εκείνη που θα τον κάνει να σε επισκεφθεί ξανά και ξανά. Η διαδικασία της αγοράς θα πρέπει να συνοδεύεται από ευχάριστα συναισθήματα. Οι πελάτες σου πρέπει να φεύγουν από σένα με χαμόγελα και να νιώθουν μετά από τις αγορές τους, ότι μόλις ικανοποίησαν κάποια από τις βασικές τους ανάγκες.

7. Επικοινωνία στη γλώσσα του κοινού

Αν θέλεις να δημιουργήσεις στενούς δεσμούς με τους πελάτες σου, θα πρέπει να τους απευθύνεσαι στη γλώσσα που καταλαβαίνουν. Άμεσα, με ξεκάθαρα νοήματα και χωρίς δυσνόητα κείμενα. Δεν χρειάζεται να ψάχνεις περίπλοκες λέξεις και φανταχτερά επίθετα για να περιγράψεις τα προϊόντα σου. Γιατί, το μόνο που θα καταφέρεις θα είναι να τα κάνεις να μοιάζουν απρόσιτα.

8. Ατμόσφαιρα μυστηρίου

Άφησε το κοινό σου να αναρωτηθεί για το τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Άσε στον αέρα αιχμές για νέα προϊόντα και γενικότερα κράτα και μερικά ερωτηματικά. Έτσι, ο πελάτης θα κάνει εικασίες και θα έρθει σύντομα για να λύσει τις απορίες του.

9. Έντονα συναισθήματα

Οι πελάτες θα πρέπει να συνδέονται συναισθηματικά με την επιχείρησή σου. Μόνο τότε θα έρχονται σε σένα και δεν θα προτιμήσουν ανταγωνιστικά καταστήματα, όταν θα βρεθούν μπροστά σε μια δελεαστική προσφορά. Έτσι, όταν δημιουργείς επικοινωνιακούς δεσμούς με τους καταναλωτές σου, μπορείς να τους απευθυνθείς πιο οικεία.
Η εξυπηρέτηση θα είναι πιο άμεση και εκείνοι με τη σειρά τους θα εκτιμούν την προσοχή που τους δείχνεις.

10. Έμφαση στην εικόνα

Ζούμε σε μια εποχή, όπου τα οπτικά μέσα κυριαρχούν. Τα βίντεο έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητα των ανθρώπων και οι φωτογραφίες είναι αναπόσπαστο κομμάτι τους. Γι’ αυτό και το marketing κινείται πλέον σε ανάλογο έδαφος. Προωθεί περισσότερο την εικόνα και περιορίζει το λόγο σε έξυπνα moto που δεν κουράζουν τον καταναλωτή και μπορούν να μείνουν ευκολότερα στη μνήμη του.
Πηγή: readmore.gr via ekdosi.com All rights reserved by sainis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...