Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

SUPER TIPS. Πώς να τρώτε φτηνά και υγιεινά

Πώς να τρώει η οικογένεια υγιεινά και οικονομικά;
Αποτέλεσμα εικόνας για Πώς να τρώτε φτηνά και υγιεινά

Μην ψωνίζετε τόσο συχνά.
Ένας τρόπος για να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήμα είναι να ψωνίζετε λιγότερο συχνά. Λιγότερες διαδρομές σημαίνουν λιγότερα χρήματα που δαπανώνται σε παρορμητικές αγορές, καθώς και λιγότερα χρήματα που δαπανώνται σε καύσιμα (και άλλα έξοδα μεταφοράς) που χρησιμοποιείτε για να φτάσετε στο μαγαζί. Επιπλέον, τα λιγότερα ψώνια θα σας εξοικονομήσουν χρόνο. Ποιος δεν θέλει να ελαφρύνει ένα φορτωμένο πρόγραμμα;

Φτιάξτε απόθεμα με κατεψυγμένα -και όχι μόνο- τρόφιμα, ειδικά όταν βρίσκονται σε έκπτωση.

Για το ντουλάπι:
  • Φασόλια σε κονσέρβα
  • Τοματοειδή και λαχανικά σε κονσέρβα
  • Κονσερβοποιημένος τόνος
  • Γάλα σε κονσέρβα
  • Μαρμελάδες
  • Φακές
  • Πλιγούρι
  • Ζυμαρικά πλήρη και ολικής αλέσεως
  • Σάλτσα ζυμαρικών
  • Φυστικοβούτυρο
  • Άσπρο και καφέ ρύζι
  • Σούπες
Για την κατάψυξη:
  • Ψωμί (ολικής αλέσεως)
  • Κοτόπουλο
  • Ασπράδια αυγών ή υποκατάστατα αυγού χωρίς λιπαρά σε χαρτόνι
  • Ψάρι και θαλασσινά (όχι πανέ)
  • Φρούτα
  • Άπαχο κρέας
  • Γαλοπούλα
  • Λαχανικά
_


Επιλέξτε λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα.



Ψωμί:
  • ΥΓΕΙΑ: Πάντα να αγοράζετε ψωμί ολικής αλέσεως 100%.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Όταν το ψωμί έχει έκπτωση, αποθηκεύστε και καταψύξτε αυτό που δεν καταναλώσατε.
Κονσερβοποιημένα τρόφιμα
  • ΥΓΕΙΑ: Προσπαθήστε να επιλέξετε τα τρόφιμα εκείνα που έχουν ελάχιστο ή καθόλου αλάτι ή τουλάχιστον μειωμένο νάτριο.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Αγοράστε και αποθηκεύστε τρόφιμα από γνωστές ελληνικές εταιρίες, όταν είναι σε έκπτωση.
Δημητριακά
  • ΥΓΕΙΑ: Το πλιγούρι βρώμης είναι μία από τις πιο υγιεινές επιλογές επειδή είναι ολικής αλέσεως και δεν έχει πρόσθετο αλάτι, λίπος ή ζάχαρη. Το ίδιο ισχύει και για το αποφλοιωμένο σιτάρι.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Αποθηκεύστε όταν τα τρόφιμα έχουν έκπτωση. Γενικά, μπορείτε να παίρνετε τρόφιμα φθηνότερα όταν τα αγοράζετε χύμα.
Ζυμαρικά
  • ΥΓΕΙΑ: Το ρύζι είναι μια φθηνή και χαμηλοθερμιδική επιλογή. Φυσικά το καφέ ρύζι είναι καλύτερο (όντας ολικής αλέσεως), αλλά και το λευκό δεν είναι τόσο κακή επιλογή, ειδικά εάν αυτό είναι το μόνο είδος ρυζιού που θα φάτε στο σπίτι.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Κοιτάξτε τις προσφορές στα καταστήματα και αποθηκεύστε όταν οι τιμές είναι καλές.
Παραγωγή
  • ΥΓΕΙΑ: Οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να καταναλώνουν περίπου 4,5 φλυτζάνια φρούτα και λαχανικά την ημέρα.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Στη λαϊκή και στα μανάβικα θα βρείτε συνήθως τις καλύτερες τιμές σε φρέσκα και εποχιακά προϊόντα.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Παρακολουθήστε το διαδίκτυοι για αλυσίδες σουπερ-μάρκετ που έχουν προσφορές. Όταν αυτό συμβαίνει, μπορείτε πραγματικά να κάνετε ορισμένες σπουδαίες αγορές.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Επιλέξτε φρέσκα τρόφιμα όταν είναι η εποχή τους. Αυτό θα σας δώσει την καλύτερη αξία.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Μην αγοράζετε πολλά φρέσκα προϊόντα. Είναι δύσκολο να τα χρησιμοποιήσετε όλα πριν χαλάσουν. Εάν καταλήξετε με περισσότερα προϊόντα απ’ό,τι μπορείτε να φάτε, μαγειρέψτε τα και καταψύξτε τα.
Πρωτεΐνη
  • ΥΓΕΙΑ: Επιλέξτε άπαχο κρέας, μαγειρέψτε υγιεινά και κάντε έλεγχο της μερίδας.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Μία λέξη βοηθάει εδώ – προσφορά!
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ: Χρησιμοποιήστε μικρότερες ποσότητες κρέατος.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ, ΥΓΕΙΑ: Εάν δεν έχετε πολύ χρόνο, μαγειρέψτε όσπρια πουε ίναι πλούσια σε φυτικές πρωτεϊνες.
  • ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ, ΥΓΕΊΑ: Εάν έχετε λίγο χρόνο, εξετάστε το ενδεχόμενο να μαγειρέψετε και να καταψύξετε μεγαλύτερες μερίδες οσπρίων.

Προσοχή στις παγίδες

  • Τα ακριβά τρόφιμα όπως αναψυκτικά, πατατάκια, δημητριακά, μπισκότα, κράκερ και έτοιμα γεύματα είναι υψηλοθερμιδικά. Δοκιμάστε να περιορίσετε αυτές τις απολαύσεις σε μία την εβδομάδα και δεν χρειάζεται να γεμίζετε το καλάθι σας με τέτοια.
  • Οι αγορές χωρίς λίστα είναι επικίνδυνη επειδή μπορεί να παραμελήσετε κάποια στοιχεία που χρειάζεστε για να ετοιμάσετε ένα υγιεινό γεύμα, ενώ θα παρασυρθείτε από άλλα που θα βλάψουν και την υγεία σας και τον προϋπολογισμό σας.
  • Το να ψωνίζετε ενώ πεινάτε είναι επίσης επικίνδυνο, διότι οδηγεί σε πολύ παρορμητικές αγορές που συχνά δεν είναι υγιεινές.
________
*Η Ειρήνη Μπαμπαρούτση είναι κλινική Διαιτολόγος – αθλητική Διατροφολόγος, επιστημονική υπεύθυνη του διαιτολογικού γραφείου «ΘΕΡΜΙΔΑ» κι επιστημονικός συνεργάτης Ε.Π.Ο.
 aixmi.gr via ekdosi.com All rights reserved by sainis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...