Δευτέρα, 5 Σεπτεμβρίου 2016

Η "αρρώστια" της πληροφορικής που σκοτώνει την εκπαίδευση.


Αποτέλεσμα εικόνας για αρρωστημένη κατάσταση της πληροφορικής στην εκπαίδευση. 
Έτσι έχουν τα πράγματα με την αρρωστημένη κατάσταση της πληροφορικής στην εκπαίδευση.

Με αφορμή μια ερώτηση ενός ...
μαθηματικού "μήπως γνωρίζεις πότε εμφανίστηκαν τα τμήματα πληροφορικής και γενικότερα η πληροφορική ως επιστήμη;", παραθέτω τα παρακάτω, για να καταλάβουν ειδικά οι γονείς γιατί η παιδεία είναι "άρρωστη" στην Ελλάδα.

Το 1962 στις USA αλλά και στην Γερμανία έγιναν τα πρώτα πανεπιστήμια πληροφορικής. Στην Ελλάδα έγιναν το 1985. Οι πρώτοι απόφοιτοι υπήρξαν από το 1989. Το 1995 ο Γιωργάκης Παπανδρέου αποφάσισε με παρέμβαση των συντεχνιών του υπουργείου Παιδείας να επιτρέψει να διορίζονται ως καθηγητές πληροφορικής απόφοιτοι ΑΕΙ και ΤΕΙ ΑΣΧΕΤΩΝ με την πληροφορική πτυχίων, με το πρόσχημα ότι δεν υπάρχουν αρκετοί απόφοιτοι πανεπιστημίων πληροφορικής, έχοντας απλά κάνει ένα σεμινάριο κάποιων ωρών πληροφορικής. Ψευδώς βέβαια μιας και για 6 χρόνια υπήρχαν πτυχιούχοι πληροφορικής. Χαρακτηριστικό ήταν το παράδειγμα αποφοίτων πανεπιστημίου πληροφορικής του εξωτερικού την δεκαετία του 1980 που ήρθαν στην Ελλάδα και δεν μπορούσαν να διοριστούν. Για να καλύψει αυτό το ψεύδος όμως το απαράδεκτο υπουργείο παιδείας είπε την δικαιολογία ότι, επειδή ήταν νέα επιστήμη η πληροφορική δεν επέτρεπε τον διορισμό αποφοίτων πληροφορικής αν δεν είχαν παιδαγωγική κατάρτιση, χωρίς βέβαια να δίνει την ευκαιρία παιδαγωγικής κατάρτισης τους. Στημένη η δουλειά δηλαδή. Οι παραδοσιακές ειδικότητες της εκπαίδευσης θεωρούνταν παιδαγωγικά καταρτισμένες με απόφαση της χούντας παρακαλώ. Όμως όλα τα τμήματα πληροφορικής είχαν δύο ή και παραπάνω υποχρεωτικά μαθήματα παιδαγωγικής στο πρόγραμμα σπουδών τους. Κάτι που δεν γινόταν στις παραδοσιακές συντεχνιακές ειδικότητες. Οι μαθηματικοί και οι φυσικοί τότε δεν είχαν ούτε ένα μάθημα παιδαγωγικής στο πρόγραμμα σπουδών τους. Έτσι έχουν τα πράγματα με την αρρωστημένη κατάσταση της πληροφορικής στην εκπαίδευση.

Χαρακτηριστικό της αρρώστιας είναι ότι υπάρχουν διορισμένοι καθηγητές πληροφορικής χωρίς πτυχία πληροφορικής και την ίδια ώρα έχουν παιδιά που είναι απόφοιτοι ΑΕΙ πληροφορικής και είναι άνεργα. Πως να νιώθουν άραγε αυτοί οι γονείς; Τι να συζητάνε επί του θέματος με τα παιδιά τους; Σίγουρα άβολο. Τρώνε το ψωμί των παιδιών τους. _





Λύσε μου μια απορία. Γιατί μέχρι το 2004 διοριζόταν ως πληροφορικοί ΑΣΧΕΤΕΣ με την πληροφορική πτυχιούχοι? Τότε σταμάτησε αυτό μετά από μια σειρά δεκάδων αποφάσεων δικαστηρίων. Γιατί ενώ για 20 χρόνια υπάρχουν απόφοιτοι ΑΕΙ πληροφορικής συνεχιζόταν οι απαράδεκτοι διορισμοί ΑΣΧΕΤΩΝ με την πληροφορική καθηγητών;

Να σου πω εγώ γιατί. Στην Ελλάδα κάνουν ότι θέλουν οι κομματικές συντεχνίες. Αποτέλεσμα είναι αυτή η αρρωστημένη κατάσταση στην παιδεία αλλά και σε όλο το φάσμα της κοινωνίας.
Τώρα με πρόσχημα τις μνημονιακές υποχρεώσεις άλλα σε συνδυασμό ακόμα με τις κομματικές συντεχνιακές πρακτικές να "κρύβουν" τους δικούς τους καθηγητές, υπάρχουν μεγάλα κενά στους μαθηματικούς οπότε εφαρμόζουμε το μοντέλο των Α, Β, Γ ... Ω αναθέσεων. Το επόμενο βήμα είναι το εξής: Σε σχολείο που υπάρχει μαθηματικός και λείπει πληροφορικός θα κάνει και πληροφορική και σε σχολείο όπου υπάρχει πληροφορικός και δεν υπάρχει μαθηματικός θα κάνει και μαθηματικά, για συμπλήρωση ωραρίου χωρίς να δίνονται ποτέ τα αντίστοιχα κενά. Ήδη γίνεται με πολλές "παράλληλες" ειδικότητες. Πρόκειται για υποβάθμιση. Μια υποβάθμιση που ξεκίνησε με την πληροφορική. Τώρα την λούζονται όλες οι άλλες ειδικότητες. Με την πληροφορική όλοι κάνατε τον "χαζό". Τώρα γιατί φωνάζετε; Απλά τώρα κάνουν απέναντι σε εσάς οι άλλοι τον "χαζό".

via ekdosi.com All rights reserved by sainis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...