Τετάρτη, 27 Απριλίου 2016

Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου

Το νέο διδακτικό ωράριο και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα

Υπουργείο παιδείας

Υπογράφηκε από τον υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη απόφαση με την οποία από το επόμενο σχολικό έτος 2016-17 θα φεραμοστεί ο Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της χώρας με λειτουργικότητα από 4/θέσια
Η Google Προτείνει Για Εσένα - Google's Proposal For You   




Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 6/θεσια και άνω δημοτικά σχολεία
⦁    Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για 2 ώρες στις Γ΄ &  Δ΄ τάξεις και για 1 ώρα στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα της Γλώσσας διδάσκεται για 9 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις, 8 στις Γ΄ & Δ΄ και για 7 ώρες στις Ε΄& ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα των Μαθηματικών διδάσκεται για 5 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις και για 4 ώρες στις Γ΄, Δ΄,. Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται για 2 ώρες στις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Η Μελέτη Περιβάλλοντος διδάσκεται για 4 ώρες στις Α΄ & Β΄ τάξεις και για 2 ώρες στις Γ΄ & Δ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα της Γεωγραφίας διδάσκεται για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα των Φυσικών διδάσκεται για 3 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής διδάσκεται για 1 ώρα στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται για 3 ώρες στις Α΄, Β΄, Γ΄, & Δ΄ τάξεις και για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα των Αγγλικών διδάσκεται για 1 ώρα στις Α΄ και Β΄ τάξεις και για 3 ώρες στις υπόλοιπες τάξεις.
⦁    Η δεύτερη ξένη γλώσσα διδάσκεται για 2 ώρες στις Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις.
⦁    Το μάθημα των Τ.Π.Ε.  διδάσκεται για 1 ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις.
⦁    Η Ευέλικτη Ζώνη διδάσκεται για 3 ώρες στις τάξεις Α΄ &  Β΄ και για 2 ώρες στις τάξεις Γ΄ & Δ΄. Το μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης μπορεί να διδάσκεται από εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου καθώς και από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου. Η ανάθεση ωρών Ευέλικτης Ζώνης σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων γίνεται, αφού έχουν ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες του γνωστικού αντικειμένου τους στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης ΠΕ.  
⦁    Αισθητική Αγωγή: Περιλαμβάνει τα Εικαστικά, τη Μουσική και τη Θεατρική Αγωγή. Το μάθημα των Εικαστικών διδάσκεται για 2 ώρες στις Α΄ και Β΄ τάξεις και για 1 ώρα στις Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις. Το μάθημα της Μουσικής διδάσκεται για 1 ώρα εβδομαδιαίως σε όλες τις τάξεις και το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής  για 1 ώρα  στις Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεις.   
⦁    Η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, των ΤΠΕ και της Ξένης Γλώσσας στο νέο ωρολόγιο πρόγραμμα ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων. Σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, η διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70. Ειδικότερα για τα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία η διδασκαλία του γνωστικού αντικειμένου των ΤΠΕ, σε περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του ωρολογίου προγράμματος από εκπαιδευτικούς της αντίστοιχης ειδικότητας, δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 οι οποίοι διαθέτουν πιστοποίηση Β΄ επιπέδου.

Κατανομή του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα 4/θέσια & 5/θέσια
⦁    Στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου δεν προβλέπεται ορισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου ολοήμερου, αλλά ορίζεται ανά ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος. Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων καθώς και στον/στην Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου. Στους εκπαιδευτικούς που φέρουν την ευθύνη λειτουργίας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα  δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.
⦁    Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας του σχολείου, ορίζονται: α) οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν  και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και β) ανά ημέρα, ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.
⦁    Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, οι  εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα φέρουν την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου καθώς και η ημέρα για την οποία έχει οριστεί ο κάθε εκπαιδευτικός ως ο φέρων την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος κοινοποιείται: α) στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, β) στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
⦁    Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης–Προετοιμασίας το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70.
⦁    Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων. Το διδακτικό αντικείμενο των Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.  
⦁    Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συνυπολογίζοντας τα ενδιαφέροντα των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας καθώς και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό. Η σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η), κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου, προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.
⦁    Με εγκυκλίους του ΥΠΠΕΘ δύναται να ρυθμίζονται θέματα εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής φύσης, λειτουργίας, κτλ. των σχολείων που εφαρμόζουν το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
⦁    Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις.
⦁    Το υποχρεωτικό ωράριο λειτουργίας στον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου είναι για όλες τις τάξεις τριάντα (30) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως (08:10-13:15), ενώ το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα εκτείνεται έως τις 16:00.
⦁    Σε όλα τα Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις:
1.    Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στο  Ολοήμερο Πρόγραμμα εγγράφονται και φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους.
2.    Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές, χωρίς την προϋπόθεση προσκόμισης βεβαίωσης εργασίας.
3.    Όταν ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των 14 φοιτώντων μαθητών σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ή είναι χαμηλότερος των 10 φοιτώντων μαθητών σε 4/θέσια και 5/θέσια δημοτικά σχολεία, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος.
Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.
Εφημερεύοντες − Επιτήρηση μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, από το σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του Διευθυντή και στο γραφείο των εκπαιδευτικών.
Σίτιση
Η ώρα του φαγητού – χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών.
Αποχώρηση μαθητών
    Η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει:
⦁    Με τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος (16:00),
⦁    Με τη λήξη της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
⦁    Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Δημιουργία τμημάτων διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας
α) Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά-Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.
β) Αν μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε από τις δηλώσεις προτίμησης, τότε οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2016-2017 και για τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης, η οργάνωση των τμημάτων διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας θα διατηρηθεί όπως διαμορφώθηκε το σχολικό έτος 2015-2016. Στην περίπτωση κατά την οποία στην ΣΤ΄ τάξη δεν υπάρχει ήδη διαμορφωμένη οργάνωση τμημάτων από το προηγούμενο σχολικό έτος, τότε υλοποιείται διαδικασία επιλογής 2ης ξένης γλώσσας  όπως προβλέπεται στα παραπάνω (α) και (β) εδάφια.  

 Σύνταξη Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας
α. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή-Δ/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σχολικό Σύμβουλο. Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων α) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας του Σχολείου και β) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.

β. Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, κατόπιν εισήγησης του/της Δ/ντή-Δ/ντριας και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα.
γ.  Με βάση τις προβλέψεις στις οποίες αναφέρονται οι παραπάνω παράγραφοι (α) και (β) και μέχρι την πλήρη κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών. Την απόφαση για την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών λαμβάνει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή-Δ/ντριας του σχολείου και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετά την απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε, ο Δ/ντής-Δ/ντρια του σχολείου ενημερώνει εγγράφως τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Αντίγραφο της έγγραφης ενημέρωσης κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο.

via ekdosi.com All rights reserved by 

ΜΗΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΖΕΣΤΕ (ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ).

Όλα τα παραπάνω, οι αλλαγές στα ΕΠΑΛ και ολόκληρος ο εθνικός διάλογος στην παιδεία είχε στόχο να περιορίσει τον αριθμό των νηπιαγωγών δασκάλων και καθηγητών με τελικό σκοπό την εξοικονόμηση χρημάτων και άρα την υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν(;;;) παιδείας.
Μην ξεχνάτε επίσης ότι η επόμενη (οικουμενική;;;) κυβέρνηση θα είναι αναθεωρητική για το σύνταγμα. Τι σημαίνει αυτό; Νομιμοποίηση όλων των μνημονιακών διατάξεων συνταγματικά και αλλαγή του άρθρου 16 ώστε να δημιουργηθούν ιδιωτικά πανεπιστήμια. (Γι΄αυτό ακούμε για κατάργηση εξετάσεων σε γυμνάσιο και κατάργηση πανελλαδικών).

Όλα γίνονται για να ενισχυθεί η ιδιωτική εκπαίδευση.

************
Η δημιουργία των σχολείων ΕΑΕΠ εξυπηρέτησε αρχικά λόγους απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ. Αυτό το ξέρομε. Έδωσε όμως την ευκαιρία εμπλουτισμού του ωρολογίου προγράμματος με γνωστικά αντικείμενα και δραστηριότητες πέρα από τα συνηθισμένα και γνωσιοκεντρικά προσανατολισμένα, όπως γλώσσα, μαθηματικά κ.λπ. Υπήρχαν προβλήματα στη λειτουργία τους, αλλά για πολλούς από εμάς που εργαστήκαμε σε αυτά όλα αυτά τα χρόνια, τα θετικά ξεπερνούσαν τις αδυναμίες τους. Άλλωστε ποια ήταν η έκθεση που αξιολόγησε την λειτουργία τους; Ελπίζω όχι αυτή η προπέρσινη που εκπόνησε ιδιωτική εταιρεία και δε θα γινόταν αποδεκτή ούτε για διπλωματική εργασία μέτριου μεταπτυχιακού φοιτητή.
Τώρα, έρχεται η κυβέρνηση και στο όνομα μιας δήθεν «ισότητας ευκαιριών» για όλους τους μαθητές, ισοπεδώνει τα θετικά χαρακτηριστικά του σχολείου αυτού, απλά και μόνο για να της βγουν τα νούμερα. Ο Αρβανιτόπουλος αύξησε το ωράριο στη Β/θμια για να καλύψει τα κενά, ο Φίλης μείωσε τις ώρες διδασκαλίας στην Α/θμια για να πετύχει το ίδιο αποτέλεσμα.
Με ένα γρήγορο υπολογισμό. Στο προηγούμενο πρόγραμμα των ΕΑΕΠ οι δάσκαλοι κάθε τάξης είχαν από 23 ώρες στις Α&Β, και από 22 ώρες την εβδομάδα στις υπόλοιπες. Τώρα κατεβαίνει στις 21 για Α&Β και 20 για όλες τις άλλες. Σε ένα δωδεκαθέσιο σχολείο αυτό σημαίνει 24 ώρες λιγότερες για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ70, άρα τουλάχιστον ένας περισσεύει. Βγάλτε και τις 15 ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Συνεπώς σε κάθε δωδεκαθέσιο, πέρα από την αφαίρεση μίας (1) οργανικής θέσης από το ολοήμερο, προκύπτει και περίσσευμα μιας ακόμη από το πρωινό πρόγραμμα.
Λογιστικά (λογιστικά) σκεπτόμενοι, θα αναθέσουν τη διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής στους δασκάλους για συμπλήρωση ωραρίου. Αυτό θα επιφέρει τρομερή μείωση των απαιτούμενων ωρών για μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή, ενώ θα ξαναγυρίσουμε στον «παλιό καλό καιρό» που οι δάσκαλοι στην ώρα της αισθητικής αγωγής κάνανε μαθηματικά και γλώσσα. Αφήσανε και την πίσω πόρτα για τη γυμναστική πάλι στους δασκάλους. Αφήνω δε τις δυσλειτουργίες που θα προκύπτουν στο σχεδιασμό του προγράμματος, με την ανάγκη για παρουσία των εκπαιδευτικών του πρωινού προγράμματος στο ολοήμερο, όταν το σχολείο δεν θα έχει και πολλές ειδικότητες να καλύψουν τα πρώτα δίωρα και το περιορισμό των διαθέσιμων εκπαιδευτικών για εφημερία.

Το τελικό αποτέλεσμα: α) Το σχολείο αποδιοργανώνεται β) οι μαθητές στην ουσία θα στερηθούν τις δημιουργικές δραστηριότητες γ) οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οδηγούνται στην ανεργία, ενώ ακόμα και αυτοί που θα εργάζονται θα περιφέρονται σε 4-5 σχολεία για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ. ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ.

Και το άλλο για το ολοήμερο και τις 14 δηλώσεις εργαζόμενων γονέων, τη στιγμή που η ανεργία είναι στα ύψη, ενώ από αυτούς που εργάζονται οι μισοί είναι αδήλωτοι;
Κατά βάση, είναι ο καπιταλισμός, ηλίθιε, αλλά αυτή η έκφραση του ακραίου καπιταλιστικού- λογιστικού τύπου δόμησης του προγράμματος σπουδών έχει το ονοματεπώνυμο του υπογράφοντος την απόφαση αυτή.
Αχ που' σαι νιότη που 'δειχνες πως θα γινόσουν άλλος... Τι οβιδιακή μεταμόρφωση είναι αυτή, σύντροφοι;

**************

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...